A. Różne logiki działania
W naszej pracy spotykamy ludzi, którzy charakteryzują się bardzo różnymi logikami działania. Jedni myślą niemal wyłącznie o sobie i o tym co jest dla nich najważniejsze – niszczą wokół siebie motywację, zaangażowanie, radość i optymizm. Inni potrafią słuchać, rozumieć i otaczać swój zespół szczególnym rodzajem troski – jeśli mogą kierować innymi, stają się skutecznymi liderami swoich społeczności.
My - zajmujemy się tym „co i jak te osoby mówią” oraz tym, „co możemy wyczytać z ich ekspresji emocji”.
B. Metoda Whitefox
Aby przygotować rzetelny raport DC nagrywamy i analizujemy wypowiedzi, uważnie – czasami wielokrotnie – oglądamy te same zapisy wideo z mimiką twarzy, wykorzystujemy nowoczesne systemy i technologie. Język i ekspresja emocjonalna egocentryków i osób empatycznych bardzo się różni (inne formy językowe, inne miny). Oczywiście świat, który obserwujemy nie składa się wyłącznie z czarno-białych charakterów – jest sporo odcieni i szarości. Na skali od egotyzmu do decentracji znajduje się przynajmniej kilka poziomów pośrednich.
Aby usystematyzować różne logiki działania i komunikacji posługujemy się modelami rozwoju człowieka dorosłego oraz odkryciami neuro-nauki.