Event Details

Akademia AC/DC - caption

Język i logika działania strategów

The Art of Words

Rywalizacja rynkowa, filozofia języka, teoria sztuki wojennej

Szkolenie przeznaczone jest dla menedżerów, którzy podejmują kluczowe decyzje biznesowe oraz opracowują plany inwestycyjno-rozwojowe.

Ludzkie zajmowanie się wojną jest dużo starsze niż kapitalizm – z wielkim zdumieniem przyjęlibyśmy fakt, iż jakieś małe państwo z niewielkim potencjałem militarno-gospodarczym zdecydowało się zaatakować jedną z światowych potęg. Kiedy jednak myślimy o firmach i biznesie wielu z nas nic takiego już nie dziwi. Sami wielokrotnie podejmujemy taką nierówną rywalizację i wiele razy widzimy jak robią to nasi przełożeni i na szczęście dla nas czasami przełożeni firm konkurencyjnych.
Stawiamy nasze 3 do 10 i przez chwilę mamy niezachwianą nadzieję na zwycięstwo. W Whitefox w sposób szczególny obserwujemy i uważnie opisujemy osoby, które szukają miejsca i czasu, w którym ich 8 będzie jak 15 do 9. Fascynuje nas sposób myślenia takich menedżerów i logika języka, którym się posługują. To szkolenie jest właśnie o nich.

Program:
  1. Filozofia wojny i rywalizacji [wykład i ćwiczenia]:
    • Sztuka wojny Sun Zi - analiza traktatu z perspektywy psychologii i filozofii języka (wyróżnienie form językowych związanych z myśleniem w kategoriach przewagi strategicznej), charakterystyka post-konwencjonalnych logik działania (forma i to, co niekonwencjonalne),
    • Doktryna Clausewitza – strategia vs taktyka,
    • Wschodni i zachodni styl rywalizowania – porównanie kluczowych założeń filozofii chińskiej z zachodnim stylem myślenia i działania w sytuacji konfliktu.
  2. Jak zwyciężali i jak przegrywali wielcy dowódcy wojskowi: Scypion Afrykański, Chyngis Chan, Napoleon, Stonewall Jackson, William Sherman, Lawrence z Arabii, Mao Zedong, Heinz Guderian i Erich von Manstein, Erwin Rommel, MacArthur [Studium przypadku i ćwiczenia],
  3. Kwadrat strategiczny i dostosowanie działania do szans i możliwości – defensywa, ofensywa, oskrzydlenie, wojny partyzanckie – weryfikacja pozycji rynkowej mojej firmy/marek mojej firmy [praca z kwestionariuszem]
  4. Analiza logiki działania przedsiębiorstwa – nazwanie i weryfikacja przyjmowanych „milcząco” założeń strategicznych [praca z kwestionariuszem]
  5. Formalna ocena szans rozwojowych: intensyfikacja (strategia penetracji rynku, strategia rozwoju runku, strategia rozwoju produktu, integracja (alianse i akwizycje), dywersyfikacja (nowe produkty dla nowych rynków) [studium przypadku, ćwiczenia]
  6. Techniki odwzorowywania rynku (segmenty i nisze, trendy i wielkie zdarzenia, ustawienie i manewry taktyczne konkurencji) – rola wywiadu i 5 rodzajów szpiegów [ćwiczenia i praca z formularzami]
  7. Historie wielkich rywalizacji biznesowych: Coca-cola vs Pepsi, amerykańska wojna w branży piwnej, McDonald’s vs Bureger King i Wendy, IBM [Studium przypadku i ćwiczenia]
  8. Historie rywalizacji biznesowych na polskich rynku – 10 studiów przypadku przygotowane przez Whitefox [ćwiczenia]
  9. Techniki budowania strategii biznesowych – model skarabeusza i 9 formacji taktycznych [ćwiczenia, praca z formularzami].
Metody dodatkowe:
  1. W czasie szkolenia wykorzystane zostaną transkrypcje ćwiczeń AC/DC z repozytorium lingwistycznego Whitefox (3000 stenogramów, 100 000 adnotacji) - materiałem źródłowym dla części ćwiczeń będą zanonimizowane wypowiedzi i odpowiedzi pisemne.
Materiały:

Zestaw kwestionariuszy wspierających wypracowywanie zwycięskich strategii inwestycyjno-rozwojowych.

Miejsce i termin:

Gdynia, (2 dni), maksymalnie 10 osób w grupie szkoleniowej, 2 konsultantów (Adam Miniatorski, Adam Ryszewski)

Zapisy:

Opiekun szkolenia: Adam Miniatorski, tel. 500 403 214