Szkolenie przeznaczone jest dla menedżerów, którzy podejmują kluczowe decyzje biznesowe oraz opracowują plany inwestycyjno-rozwojowe.
Ludzkie zajmowanie się wojną jest dużo starsze niż kapitalizm – z wielkim zdumieniem przyjęlibyśmy fakt, iż jakieś małe państwo z niewielkim potencjałem militarno-gospodarczym zdecydowało się zaatakować jedną z światowych potęg. Kiedy jednak myślimy o firmach i biznesie wielu z nas nic takiego już nie dziwi. Sami wielokrotnie podejmujemy taką nierówną rywalizację i wiele razy widzimy jak robią to nasi przełożeni i na szczęście dla nas czasami przełożeni firm konkurencyjnych. Stawiamy nasze 3 do 10 i przez chwilę mamy niezachwianą nadzieję na zwycięstwo. W Whitefox w sposób szczególny obserwujemy i uważnie opisujemy osoby, które szukają miejsca i czasu, w którym ich 8 będzie jak 15 do 9. Fascynuje nas sposób myślenia takich menedżerów i logika języka, którym się posługują. To szkolenie jest właśnie o nich.
Program:
- Filozofia wojny i rywalizacji [wykład i ćwiczenia]:
- Sztuka wojny Sun Zi - analiza traktatu z perspektywy psychologii i filozofii języka (wyróżnienie form językowych związanych z myśleniem w kategoriach przewagi strategicznej), charakterystyka post-konwencjonalnych logik działania (forma i to, co niekonwencjonalne),
- Doktryna Clausewitza – strategia vs taktyka,
- Wschodni i zachodni styl rywalizowania – porównanie kluczowych założeń filozofii chińskiej z zachodnim stylem myślenia i działania w sytuacji konfliktu.
- Jak zwyciężali i jak przegrywali wielcy dowódcy wojskowi: Scypion Afrykański, Chyngis Chan, Napoleon, Stonewall Jackson, William Sherman, Lawrence z Arabii, Mao Zedong, Heinz Guderian i Erich von Manstein, Erwin Rommel, MacArthur [Studium przypadku i ćwiczenia],
- Kwadrat strategiczny i dostosowanie działania do szans i możliwości – defensywa, ofensywa, oskrzydlenie, wojny partyzanckie – weryfikacja pozycji rynkowej mojej firmy/marek mojej firmy [praca z kwestionariuszem]
- Analiza logiki działania przedsiębiorstwa – nazwanie i weryfikacja przyjmowanych „milcząco” założeń strategicznych [praca z kwestionariuszem]
- Formalna ocena szans rozwojowych: intensyfikacja (strategia penetracji rynku, strategia rozwoju runku, strategia rozwoju produktu, integracja (alianse i akwizycje), dywersyfikacja (nowe produkty dla nowych rynków) [studium przypadku, ćwiczenia]
- Techniki odwzorowywania rynku (segmenty i nisze, trendy i wielkie zdarzenia, ustawienie i manewry taktyczne konkurencji) – rola wywiadu i 5 rodzajów szpiegów [ćwiczenia i praca z formularzami]
- Historie wielkich rywalizacji biznesowych: Coca-cola vs Pepsi, amerykańska wojna w branży piwnej, McDonald’s vs Bureger King i Wendy, IBM [Studium przypadku i ćwiczenia]
- Historie rywalizacji biznesowych na polskich rynku – 10 studiów przypadku przygotowane przez Whitefox [ćwiczenia]
- Techniki budowania strategii biznesowych – model skarabeusza i 9 formacji taktycznych [ćwiczenia, praca z formularzami].
Metody dodatkowe:
- W czasie szkolenia wykorzystane zostaną transkrypcje ćwiczeń AC/DC z repozytorium lingwistycznego Whitefox (3000 stenogramów, 100 000 adnotacji) - materiałem źródłowym dla części ćwiczeń będą zanonimizowane wypowiedzi i odpowiedzi pisemne.
Materiały:
Zestaw kwestionariuszy wspierających wypracowywanie zwycięskich strategii inwestycyjno-rozwojowych.
Miejsce i termin:
Gdynia, (2 dni), maksymalnie 10 osób w grupie szkoleniowej, 2 konsultantów (Adam Miniatorski, Ewa Ziarkowska)
Zapisy:
Opiekun szkolenia: Adam Miniatorski, tel. 500 403 214