Szkolenie przeznaczone jest dla menedżerów i specjalistów personalnych zainteresowanych metodą Assessment i Development Center. W sposób szczególny dedykowana jest osobom z wykształceniem psychologicznym, socjologicznym, filozoficznym i lingwistyczno-filologicznym.
Program:
- Język efektywności i skutecznych strategii działania [wprowadzenie]
- Metoda lingwistyczna w badaniach Assessment i Development Center – kluczowe założenia i podstawy teoretyczne [wykład],
- Zagadnienia z zakresu psycholingwistyki: początki rozwoju mowy – badania antropologiczne, biologiczne podstawy kompetencji językowej, teoria aktów mowy: pragmatyka vs semantyka i syntaktyka, listy wyrażeń i wyrazów pierwotnych, banki mowy, analizy dyskursu i narracji.
- Zagadnienia z zakresu filozofii języka: filozofia Ludwiga Wittgensteina – forma logiczna vs gra językowa, koło hermeneutyczne Gadamera – poznanie, kultura, komunikacja, Gramatyka Uniwersalna Chomsky’ego vs teoria scyzoryka, filozofia nauki Poppera i Khuna – rewolucje myślenia i języka, filozofia dialogu Bubera i Levinasa – relacja ja – Ty vs ja – To.
- Facial Action Coding System – teoria i badania Paula Ekmana, rozpoznawanie schematów kodowania dla 7 emocji podstawowych (radość, smutek, złość, strach, zaskoczenie, wstręt, pogarda) oraz 10 dodatkowych (rozbawienie, znudzenie, zmieszanie, zadowolenie, nieśmiałość, pożądanie, zakłopotanie, ból, duma, wstyd) [wykład i ćwiczenia],
- Ćwiczenie w tej części szkolenia będą ukierunkowane na rozwój 4 podstawowych umiejętności:
- Rozpoznawania emocji u innych na podstawie subtelnych ruchów mięśni twarzy, postawy ciała i tonu głosu,
- Ostrożności w wykorzystaniu zdobytych w ten sposób informacji dotyczących uczuć innych ludzi,
- Uważności na pojawiające się w nas emocje zanim jeszcze zaczniemy coś mówi i robić,
- Świadomej kontroli wyboru własnego zachowania, aby móc osiągnąć ważne dla nas cele bez krzywdzenia innych,
- Ćwiczenie w tej części szkolenia będą ukierunkowane na rozwój 4 podstawowych umiejętności:
- Budowanie profilu lingwistycznego – 8 stadiów rozwoju języka [wykład],
- W czasie wykładu omówionych zostanie 5 modeli rozwoju ludzi dorosłych i powiązane z nimi zmiany w sposobie myślenia, mówienia i reagowania emocjonalnego.
- Prowadzenie wywiadu behawioralnego – zadawanie pytań oraz analiza odpowiedzi [ćwiczenia],
- Ćwiczenia mówione - analiza form językowych w symulacjach rozmów indywidualnych i dyskusjach grupowych [ćwiczenia],
- Ćwiczenie pisemne – analiza języka pisanego [ćwiczenia],
- Analiza kłamstwa – mikro-ekspresje: emocje ukrywane i udawane, „dziwaczne” formy i błędy językowe, iluzje mentalistów [wykład i ćwiczenia]
- Profilowanie behawioralne – weryfikacja logiki działania osoby badanej [ćwiczenia].
Metody dodatkowe:
- W czasie szkolenia wykorzystane zostaną transkrypcje ćwiczeń AC/DC z repozytorium lingwistycznego Whitefox (3000 stenogramów, 100 000 adnotacji) - materiałem źródłowym dla części ćwiczeń będą zanonimizowane symulacje rozmów i odpowiedzi pisemnych,
- Drugiego dnia szkolenia przeprowadzona zostanie symulacja wywiadu rekrutacyjnego z elementami AC/DC dla 4 kandydatów (w rolę osób badanych wcielą się studenci z Trójmiasta oraz pracownicy Whitefox).
Materiały:
Zestaw pytań i ćwiczeń do wywiadu behawioralnego dla 3 kompetencji: organizacja pracy, rozwój zawodowy, współpraca w zespole.
Miejsce i termin:
Gdynia, (2 dni), maksymalnie 8 osób w grupie szkoleniowej, szkolenie prowadzi 2 konsultantów (Adam Miniatorski, Ewa Ziarkowska)
Zapisy:
Opiekun szkolenia: Adam Miniatorski, tel. 500 403 214